lifestyle

Allergie tijdens het schoonmaken ?

Ik ben echt een schoonmaak freak. Zodra ik mijn schoonmaak kick krijg ga ik altijd fanatiek schoonmaken. Maar sinds een paar jaar merk ik dat ik ziek word na het schoonmaken. Ik moet dan heel veel achter elkaar niezen, ik krijg een verstopte neus, hoofdpijn en en jeukende ogen.  Deze symptomen werden alleen maar na mate de jaren erger. Dus een bezoekje aan de huisarts was wel nodig. Na een paar testjes kwam ik er achter dat ik een allergie had voor bepaalde stof. Zo doende heb ik van mijn lieve huisarts een pilletje voorgeschreven gekregen die de symptomen zou moeten verminderen. Desondanks heb ik soms nog steeds last van de allergie tijdens het schoonmaken.  Maar gelukkig heb ik een paar handige trucjes ontdekt die mij helpen om toch het huis schoon te maken  zonder teveel last te hebben van mijn allergie. En vandaag deel ik graag met jullie mijn tips!

1.  Begin eerst met stof zuigen. Probeer geen bezem te gebruiken om de stof op te vegen. Zuig alle stof en vuil op met een stofzuiger. Dit voorkomt dat de stof op de vloer zich verspreidt in de kamer.

2. Ga verder met  natte schoonmaakdoekjes. Ik heb gemerkt dat het schoonmaken met natte doekjes voor mij beter werkt. Dus ik haal altijd natte wegwerp vloerdoekjes . Ik gebruik ook doekjes voor interieur van de Action, voor minder van €1,-. Dus ik gebruik alleen natte doekjes,  geen stofvezel doekjes. Ook voor de vloer gebruik ik natte doekjes. Ik gooi deze doekjes ook weg na gebruik.

3. Maak regelmatig schoon, dus niet één keer per week maar een paar keer per week.  Door regelmatig schoon te maken voorkom je stof in je kamer.

4. Probeer je kamer/huis zoveel mogelijk goed te ventileren. Ik probeer zo veel mogelijk de ramen op te houden zodat er frisse lucht in de kamer komt.

Heb jij nog een goede schoonmaak tip, let me know! 

 

Liefs, Sara

2

2 gedachten over “Allergie tijdens het schoonmaken ?

  1. Ik ben allergisch voor terpentine en chloor.. En van de meeste schoonmaakmiddelen krijg ik super droge (eczeem) handen. Af en toe lastig dus. Handschoentjes lijken ook weinig te helpen. Ik gebruik nu meestal maar schoonmaakazijn en vet mijn handen goed in. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

