Food·lifestyle

Recept: Couscoussalade

Een heerlijke frisse salade maak ik al te graag in de zomer. Afgelopen week heb ik een overheerlijke couscoussalade gemaakt.  Mocht je vegetarisch zijn, dan is dit natuurlijk ideaal. Het is makkelijk om te maken en je bent binnen no-time klaar met het bereiden van de salade.  Vandaag deel ik dus graag dit recept met jullie!

IMG_20170715_122031_540 (1)
Mijn zelfgemaakte couscoussalade.

De salade is echt super makkelijk om te maken. Je hebt natuurlijk verschillende soorten couscoussalades. Je kunt dus jouw eigen couscoussalade samenstellen met de groeten die jij lekker vindt. De couscoussalade die ik heb gemaakt, is ongeveer voor 4 personen.  Hier volgt de ingrediëntenlijst met de ingrediënten die ik hebt gebruikt voor mijn couscoussalade:

– 250 gram couscous
– 1 eetlepel olijfolie
– snufje zout
– 2 tomaten
– 1 ui
– 1/4 deel van een komkommer
– Feta kaas  ( je zou dit ook kunnen vervangen door door gegrilde kipfilet).
– Peterselie & koriander

Bereiden
1) Je giet eerst 250 gram couscous in een kom. Daar voeg je een klein beetje heet kokend water aan toe, waardoor het een soort papje wordt. Voeg hierbij 1 eetlepel olijfolie aan toe. Daarna roer je dit mengsel door met een vork, zet je een deksel er op en laat je het rusten.

2) In de tussentijd dat je de de couscous laat rusten begin je met het snijden van de groenten en de feta kaas. Snijd alles in kleine blokjes en voeg er een snufje zout aan toe.

3) Nadat je alles hebt kunnen snijden, voeg je de groente en feta kaas aan de couscous. Roer daarna alles goed door elkaar.

4) Voor de finish touche voeg je de peterselie en koriander er aan toe. Mocht je dit niet lekker vinden, dan kun je dat natuurlijk weg laten.

Bon Appétit, Smakkelijk eten, Bsaha!

Liefs, 
Sara

 

 

4 gedachten over “Recept: Couscoussalade

Geef een reactie

