Beauty·Outfit of the day·Review

Review Primark: Sun protect spray

Wat mogen wij toch weer boffen met deze mooie zomer in Nederland.  Een verre vliegreis boeken om de zon op te zoeken is lang niet meer nodig . Maar goede bescherming voor je huid tegen de zon, hebben wij natuurlijk allemaal wel nodig. Dus vandaag voor jullie een review van :’Sun protect spray ‘ van de Primark.

20170623_121657
Prijs & Factor
Een goede zonnecrème of spray is best prijzig als het je wellicht is opgevallen. Bij de Primark heb ik twee sun protect sprays gespot, en die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Ik heb een kleine flesje gekocht van 100 ml (factor 30) voor €4, 00 en een spuitbus van 150 ml (factor 50) ook voor €4,00.  Normaal ben ik voor één zonnecrème flesje veel meer geld kwijt, dus het was zeker het proberen waard.

Verschil ?
Aangezien de afgelopen dagen de zon veelvoudig aanwezig was, heb ik beide producten uitgeprobeerd. Er is niet een aanzienlijk groot verschil is tussen de twee producten. Het gele flesje is natuurlijk klein, waardoor het makkelijk mee te nemen is in je handtas. Zo kun je de hele dag door lekker sprayen. Daarnaast kun je het ook de zonnespray in je haar sprayen. Het voordeel van deze producten is dat het een spray is.  Je bent dus niet aan het knoeien met creme. Je kunt gewoon lekker sprayen op je huid, en vervolgens de hoeveelheid op je huid uitsmeren. Tot zover ik het getest heb, trekken beide producten erg snel in je huid.
Verder is er ook natuurlijk wel een verschil in de factor. Ik heb één flesje van factor 30 en de andere is factor 50. Nu heb ik een licht getinte huid, en zit ik niet vaak in de zon. Afhankelijk van je huidtype moet je natuurlijk  kijken welke spray het beste bij je past. Als je een lichte huid hebt, moet je een zo hoog mogelijke factor nemen om je huid goed te beschermen tegen de zon. Mocht je niet zo goed weten welke factor je nodig hebt, dan raad ik je aan om even langs de drogisterij  of apotheek bij jou in de buurt te gaan en advies te vragen.

Heerlijke geur 
Ik heb beide producten gesprayd op mijn huid, en ik ben erg verrast!
Het lijkt net alsof je parfum aan het spuiten bent op  je huid. Het is een transparante zonnecrème.  Beide producten bevatten een heerlijke geurtje. Het kleine gele flesje heeft de geur van argan olie, ondanks er geen argan olie in in verwerkt. En de grote fles bevat kokoswater, en dat ruik je ook duidelijk. Het is geen overheersende geur, maar je ruikt lichtjes de kokos. Wel lekker handig voor mij, dan hoef ik geen parfum te spuiten  of een bodyspash!

 


Voordelen & nadelen ?
Ik vind het erg fijn dat de zonnespray transparant is erg snel intrekt in je huid. Verder vind ik het ook erg fijn dat het niet aan je huid blijft plakken. Bij de normale zonnecrème krijg ik altijd zo een plakkerige huid na het aanbrengen. Of ik krijg gelijk een vettige, glimmende hoofd. Soms heb ik zelfs zonnecrème op mij kleding omdat ik dan zo een kluns ben!
De mindere kanten van het product heb ik nog niet ontdekt. Wat ik wel minder vind, is dat je om de uur ongeveer opnieuw moet sprayen, volgens de handleiding. Maar wellicht is dat alleen maar beter om je goed te beschermen. Dus dat hoeft dan niet  perse nadelig te zijn. Maar of dit product ook daadwerkelijk je huid goed beschermt weet ik niet.  Ik gebruik deze producten wel voor tussendoor op de dag. Maar als ik echt wil gaan zonnebaden zal ik toch de oude vertrouwde zonnecrème  gebruiken.

Tot zover was dit mij ervaring en mening over de producten die ik graag met jullie heb willen delen. Hebben jullie wellicht ervaring met de zonneproducten van de Primark? En welke zonneproducten gebruiken jullie om je te beschermen tegen de zon?

Love,
Sara 

4 gedachten over “Review Primark: Sun protect spray

  1. O, daar heb ik helemaal niet aan gedacht, wat een goed idee! Dat zou echt ideaal zijn! Helaas heb ik er ook niks over kunnen lezen op de verpakking. Maar als je voor je make-up op doet zonnecrème insmeert, en daarna de rest van de dag de spray gebruikt denk ik dat het prima kan. Liefs,

    Like

Geef een reactie

