Fashion, lifestyle, Mindstyle, Outfit of the day, Outfit of the week

Eid Mubarak | Suikerfeest & outfit !

Dag lieve lezers,
Als eerste voor alsnog Eid Mubarak oftewel gezegende Suikerfeest toegewenst! Wat was het toch weer een mooie bijzondere zomerse Ramadan in Nederland.  De eerste Ramadan dagen waren warme dagen, we hebben lange dagen mogen vasten. Maar nadat je er eenmaal in zat, ondervond je geen problemen.  Weliswaar had ik mijn tentamen week en heb ik deze periode nog beter gescoord dan de periodes waar ik niet aan het vasten was.  Ik ben deze periode zeer zeker cum laude geslaagd als dit mijn eindexamen zou zijn.  Natuurlijk heb ik weleens tijdens het leren een knorrende maag gehad. Maar dat ging prima af nadat ik het vaste enkele dagen gewent was. En hard werken en vasten wordt nu ook beloond met de Suikerfeest!

Natuurlijk heb ik wel een nieuwe outfit gescoord voor het Suikerfeest. Als je mij volgt op Instagram heb je misschien wel iets van mijn aankopen gezien.  Maar om een totaal beeld te geven van mijn outfit volgt hier een foto .

eid kleding
Blouseje: Primark
Horloge: Primark 
Rok: Manzaram 
Riem: Manzaram
Instappers: Manzaram

Verder heb ik healthy koekjes gemaakt. Aangezien ik ook familie en vrienden heb die geen suiker mogen eten i.v.m ziekte, besloot ik om gezonde koekjes te maken. Misschien niet de traditionele Marokkaanse koekjes, maar ze zijn wel lekker genoeg zodat iedereen ze kan eten. Marokkaanse koekjes zijn heel erg lekker maar bevatten over het algemeen enorm veel suikers . Ik heb dus drie lekkernijen gemaakt. De dadels en kokoskoek recepten heb ik van de Healthy Sisters . Als je de de Healthy Sisters nog niet kent is het zeker een aanraders om deze dames te volgens.  Ze maken ontzettend leuke kookvideo’s.
De (healthy)muffins recept  heb ik uit het boek van Rens Kroes: Powerfood. Maar dat recept heb ik hier en daar wel aangepast op mijn manier.

IMG_20170625_115437_030.jpg
Mijn zelfgemaakte gezonde Suikerfeest hapjes .

 

Voor mij was het dit jaar een wel en zeker geslaagd Suikerfeest in Nederland. Ik kan niet wachten op het volgende Ramadan en Suikerfeest! Heb jij ook Suikerfeest gevierd of ben jij misschien bekend met het  Suikerfeest?  Ik ben benieuwd naar jouw ervaring, let me know in the comment!

Love,
Sara

5 thoughts on “Eid Mubarak | Suikerfeest & outfit !”

  1. omdat ik met kinderen werk die aan de ramadan doen kreeg ik er voor het eerst echt iets van mee, heel interessant om zo eens een kijk te krijgen in iemand anders zijn cultuur & je outfit is echt heel leuk! Liefs x

    Liked by 1 persoon

  2. Wat leuk om te horen !! Je hebt dus in de kringgesprekken vast leuke verhalen gehoord van de kinderen. Thanksss voor je lieve compliment over mijn outfit ❤!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

