Eten

Ramadan 2017!

De Ramadan komt er weer in, de heilige maand van de voor moslims. Volgens de geleerde, gaat de Ramadan hoogstwaarschijnlijk a.s vrijdag van start in Nederland. Ik heb er heel veel zin in. De Ramadan is een speciale maand waarin moslim’s een maand lang vasten. Een maand waarin je voelt hoe het is om arm te zijn en geen eten of drinken te hebben. Een maand waarin je leert hoe het voelt om niks te hebben en dankbaar bent met  alles wat je wel hebt. Je leert dankbaar te zijn voor elke glas water of stuk brood.  Maar de Ramadan is ook een maand waarin ik extra vaak in de keuken sta. Niet omdat het moet, maar omdat ik het altijd leuk vind om lekkere gezonde hapjes te maken voor de familie.

Tijdens de Ramadan is het erg belangrijk dat je goed eet/drink bij zonsondergang om de rest van de dag zonder eten en drinken te kunnen weerstaand.  Ik vind het altijd erg leuk om lekkere gezonde hapjes te maken, zodat je de rest van de dag zonder moeite kunt doorstaan. Tijdens de Ramadan ga ik meestal gezamenlijk bij en met familie of kennissen eten. Een lekker hapje  gezond hapjes is altijd welkom. Want van teveel suiker word je meestal heel erg moe. Dus is het belangrijk dat je gezond eet om niet snel  suf en moe te worden om de hele dag te kunnen doorstaan.

De komende weken zal ik het druk hebben. Naast de prachtige maand Ramadan, is het ook voor mij de maand van tentamens, stressen en zwegen voor school.  Om die reden zullen er de komende weken geen artikelen online komen. Maar niet getreurd,  jullie kunnen mij gewoon nog volgen via Instagram.  En vanaf  26 juni komen er weer  zoals gewoonlijk één keer per week artikelen op de blog.

Ik weet niet of mijn lievere trouwens lezers ook meedoen aan de Ramadan?  Maar mocht je meedoen met de Ramadan : Ramadan Kareem, oftewel fijne Ramadan toegewenst!

Liefs,
Sara

Geef een reactie

