Hijab

Welke hijab-kapje is goed?

Tegenwoordig heb je verschillende soorten kapjes die je onder je hijab kunt dragen. Je hebt verschillenden soorten kleuren en stoffen, keuze genoeg zou je zeggen. Maar welke kapjes zijn het beste om onder je hijab te dragen?  En welke kapjes zorgen ervoor dat je geen bad-hijabday hebt?

Aangezien ik best lui kan zijn, droeg ik vaak een zwarte hijab. Het maakte mij eigenlijk ook niet veel uit welke stof kapje in onder mijn hijab droeg. Maar tegenwoordig heb ik me er wel in verdiept. De stof van een kapje is alles bepalend voor de rest van de dag hoe je hijab staat. Het voorkomt ook vaak dat je een bad-hijab day hebt! Laatst was ik weer even bij een hijab winkel en kreeg ik advies van een lieve medewerkster. Zij herkende mijn dilemma’s direct: ‘haar dat uit mij hijab steekt, hijab dat los zit en mijn haar eronder  ook of het kapje zit weer los, allemaal struggles!  Anyway, zo zijn er nog heel veel ander struggles die hijab dragende meiden vast wel herkennen.  De eerste tip die de medewerkster mij gaf : ‘draag katoenen kapjes’.  Het dragen van katoenen kapjes zou beter zijn voor je haar. Het zou je haar minder snel beschadigen te opzichten van een viscose kapje. Viscose kapjes zouden je haar afbreken en ervoor zorgen dat je haar beschadigd. Daarnaast zouden katoenen kapjes niet snel los zitten en van je hoofd afglijden.

niews.jpg
Katoen Hijab-kapje van het merk Belfqih.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur vaak naar satijn en viscose kapjes, puur omdat het hele mooie chique stofjes zijn. Maar ik ervaar wel altijd dat katoenen kapjes beter zitten. Ik hoefde niet om de zoveel uur mijn hoofddoek opnieuw om te doen.  Het nadeel van katoenen kapjes is dat ze sneller pluizen. Maar ik ben er achter gekomen dat het natuurlijk afhankelijk is van welke kwaliteit stof je koopt. Op dit moment draag ik  vaak de hijab kapjes van het merk Belfqih, en die kosten rond de €2,50. Dit merk bevalt mij prima, maar helaas is het voor alsnog vrij lastig om dezelfde soort kapjes te vinden bij de hijabwinkels.  Daarnaast vind ik het ook altijd mooi om dezelfde kleur kapje te dragen als de kleur van mijn hijab. Dus bij een zwarte hijab een zwart kapje, en bij een blauwe hijab een blauwe kapje. Maar soms heb je een mooie kleur kapje, alleen kan ik daar geen bijpassende kleur hijab vinden, next struggle!  Ik denk dat je dus het beste meestal gewoon in één keer een kapje en hijab kunt kopen. Dan zie je gelijk ook of de kleuren ook bij elkaar passen.  Verder voorkom je vaak ook dat je een miskoopje hebt. Kortom, ik hoop dat je  iets hebt aan mijn tips, mocht je een hijab dragen. Want naast bad-hairday bestaat er ook een bad-headscarfday hihi!

Heb jij toevallig nog een goede tip, laat het dan vooral achter in de reacties, altijd leuk !!!

Liefs,
Sara

 

 

 

2 gedachten over “Welke hijab-kapje is goed?

Geef een reactie

