#Student·lifestyle

Handig zo een whiteboard!

Whiteboard is voor mij een nieuwe ontdekking om te gebruiken als ik aan het leren ben. Normaal schrijf ik alles op papier, maar dan heb ik zoveel papier aan het einde van de week gebruikt, echt niet normaal.  Super zonde als je veel papier gebruikt en daarna weggooit. Dus bedacht ik me om gewoon een whiteboard aan te schaffen. Dat zorgt er ook geen papier meer gebruik!

Ik zocht een tijdje naar een whiteboard, en yes gevonden! Bij de Xenos heb ik een whiteboard gekocht voor €7,99 met één whitboardstift. Helaas had ik een beetje pech, de stift was uitgedroogd, mwweeee. Maar gelukkig kun je bij de Action voor €0,98  drie whiteboard stiften kopen, dus heb ik dat maar gedaan.  De whiteboard is niet super groot, formaat zijn: 40 x 60 cm. De whiteboard heeft een houten lijst. Ik heb hem nu  op een plankje staan in me kamer, maar je kunt het ook ophangen of als memoboard gebruiken in je kamer of in de keuken.

IMG_20170331_105240_927

Ik had een lange tijd gedacht om een krijtbord aan de schaffen, maar daar ben ik gewoon niet de geschikte persoon ervoor. Ik denk dat ik dan zo enthousiast ben, waardoor mijn hele kamer onder de krijt gaat zitten. Ik zie het al voor me, een kamer helemaal onder de witte poeder op de grond, hé, bah nee. Om dat te voorkomen heb ik dus een whiteboard aangeschaft. In de vorige artikel kondigde ik al aan dat ik druk was met het leren van mijn toetsen. Iedereen heeft zijn eigen leermethode. Ik leer graag door dingen hardop te zeggen en op te schrijven. Een docent van mijn studie vertelde een keer dat je door het fysiek schrijven, dingen beter  onthoudt en leert. Ik schrijf dus vaak als ik aan het leren ben, een samenvatting, maar soms ook gewoon om dingen beter te leren. Soms schrijf ik bepaalde termen een paar keer op en dan is een whiteboard erg handig. Mocht een grote whiteboard overbodig zijn voor jou, dan kun je ook een mini whiteboard aanschaffen. Dat is zo een kleine whiteboard van 28×35 cm. Mocht dat zelf nog te groot zijn, dan kun je één van 13x 18 cm aanschaffen.  Bij de Xenos liggen de prijzen voor deze formaten tussen de €3,- en €6,-.

Op welke manier leer jij het snelst? 

2 gedachten over “Handig zo een whiteboard!

Geef een reactie

