Beauty

Mijn zoektocht naar dagcrème !

Een goede dagcrème is echt een musthave. En ook als je (zoals ik) geen beauty/ make-up meisje bent. Mijn zoektocht naar een goede dagcrème voor mijn huid heeft lang geduurd, maar ik kan je vertellen dat ik nu echt een goede dagcrème heb gevonden. Vandaag deel ik mijn verhaal bij het vinden van een goede dagcrème. Daarnaast geef ik nog eens kort een review over de de dagcrème die ik op het moment gebruik.

Dagcrème, wat is dat… ehmm? Een paar jaar geleden, hield ik me totaal niet bezig met gezichtsverzorgingsproducten. Ik had geen last van acne of puisten. Dus ik dacht altijd dat het allemaal wel goed was. Tot dat ik op een dag de Douglas in liep. Ach, ik liep de Douglas in omdat een vriendinnetjes een lipgloss wilde kopen. Onbewust stond ik bij de gezichtverzorgingsproducten te kijken.  Voor ik het wist kwam er een lieve medewerkster van de Douglas mij adviseren en informeren  over de gezichtsverzorgingsproducten. De medewerkster vertelde mij dat het erg belangrijk was om je gezicht goed te verzorgen, ook als je geen make-up draagt. Ik vond het allemaal leuk en aardig dat ze dat vertelde. Een paar dagen later had het mij wel aan het denken gezet, en zo begon mijn zoektocht naar de geschikte dagcrème!
Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en heb ik een hoop crèmes  op mijn gezicht gesmeerd. Ik weet niet hoeveel geld ik heb uitgegeven, maar ik kan je vertellen dat het wel veel geld was. Ik weet nog dat ik voor het eerst een dagcrème kocht. Destijds las ik nooit wat er op de verpakking stond van de crème, en kocht ik een anti-rimpel crème …. ja ik was 15  ahah. Daarna kocht ik een crème dat alleen geschikt was voor een  droge huid. Dus die crème was erg vettig en plakkerig op mijn gezicht. Maar toen werd ik wijzer en ouder en kocht ik een gekleurde dagcrème, maar die was toen te donder voor mij!
Haha, ja dat was dus een zoektocht. Ik heb hierna nog veel andere cremes gehad, maar ook veel ontdekt. Nu zijn wij een aantal jaar verder en heb ik de geschikte dagcrème gevonden. Ik heb lang de Nivea dagcrème gebruikt, tot dat ik de Elizabeth Arden ontdekte.

20170126_103217

Op dit moment gebruik ik de dag/nacht crème van Elizabeth Arden. Heb je een droge huid  dan is dit echt een geschikte creme. Er staat weliswaar dat het een creme is voor alle huidtypes, maar ik denk dat het bij een droge huid wel erg goed is. Het is een lekkere vettige creme met een geolied laagje. De creme trekt lekker snel in je huid ruikt daarnaast ook erg lekker. Elizabeth Arden beloofd wel dat er op langere termijn de poriën minder worden. Daarnaast zou het je huid een lichte glans geven. Tot nu toe heb ik weinig van deze beloftes gemerkt. Mijn poriën zijn niet kleiner geworden, maar mijn huid is wel minder snel droog. Dus wat dat betreft ben ik wel erg tevreden over de creme. Verder is het één creme voor zowel  overdag als ’s nachts, dus dat scheelt ook wat centjes !
Ik heb heb de creme destijds bij de Kruidvat gekocht voor €15,-  ongeveer. Maar ik zag op verschillende webshops dat de prijzen een stuk hoger ligger. Mocht je ook graag ook een dagcrème willen aanschaffen, dan raad je ik je aan om eerst even je huid te laten analyseren. Of je zou eventueel advies kunnen vragen bij de desbetreffende winkel. Meestal is het op het eerste gezicht wel te zien wat voor huidtype je hebt. Heb je last van veel schilfertjes en losse velletjes huid, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een droge huid. Heb je last van een glimmende huid en vettig, dan is je huid vettig.

Tot zover, was dit mijn verhaal naar de zoektocht van mijn ideale dagcrème. Nadat ik dus vele creme heb gebruikt, is de Elizabeth Arden de ideale creme. Mijn zoektocht voor de ware dagcrème geslaagd!

2 gedachten over “Mijn zoektocht naar dagcrème !

Geef een reactie

