Hijab Outfit

Welke kleuren hijab voor welke huidtint?

Er zijn zoveel mooie kleuren hijabs, maar toch draag ik bijna altijd zwart haha!
De juiste kleur hijab is toch altijd even zoeken voor mij. Ik heb een koffer vol met verschillende kleuren hijabs, maar ik kies bijna altijd voor zwart. Ik vind zwart over het algemeen altijd goed passen bij elk outfit. Toch lijkt het mij soms wel leuk om mijn hijab te combineren met de kleuren van mijn outfit. Ik heb vandaag speciaal een infographic gemaakt, met de kleuren  waarvan ik denk dat die goed passen bij de desbetreffende huidtint.

kleur-hijab
HIJAB infographic/kleurenpalet by LAMOOIS

Overigens denk ik dat bij elk huidtint zwart past. Dus mocht je zoals ik  het gewoon even niet meer weten, kies dan voor zwart dan zit je altijd goed!
Natuurlijk is de infographic een idee om je op weg te helpen. Maar vind je de kleuren helemaal niet bij je passen, of niet mooi ? Dan kan je natuurlijk gewoon de kleuren dragen die jij mooi vindt. Ik draag gewoonlijk bijvoorbeeld nooit lichte kleuren, behalve in de zomer. In de winter kies ik meestal voor de donkere kleuren zoals: donker groen, grijs en bordo rood. Ik pas me meestal gewoon aan het seizoen aan hihih.

Welke kleuren passen bij jouw huidtint ?

Liefs,
Sara

 

6 gedachten over “Welke kleuren hijab voor welke huidtint?

  1. Wat een leuk artikel! De meeste dames dragen een zwarte maar op deze manier op deze manier geef jij ze meteen inspiratie. Gaaf!

    Liked by 1 persoon

  2. Leuke infographic. Heb je die zelf gemaakt? Volgens de infographic passen blauw, grijs, paars en bruin. Ik draag alleen een hoofddoek tijdens het bidden ik neem vaak grijs of beige. Af en toe zwart, maar zwarte kleur prikt vaak in mijn ogen het wordt heel stoffig. Ik heb gevoelige ogen vandaar.

    Liked by 1 persoon

  3. Dankjewel Sherry , yes ik heb de infographic zelf gemaakt hihi! Kleur is altijd mooi en leuk te combineren met je outfit natuurlijk. Een zwarte hoofddoek worden inderdaad vaak heel snel stoffig. Meestal als je een hoofddoek van katoen draagt neemt die vaak veel stof op. Ik draag meestal zwarte hoofddoek van polyester of crepe, dat is een dunne stof en dat neemt niet snel en veel stof op. Verder zit het heerlijk in de zomer. Liefs, Sara

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

