Waarom draag ik zoveel zwart ?

Heel vaak krijg ik de vraag waarom ik vaak zwart draag. Vaak kies ik voor zwart omdat het simpel en niet fout kan staan. Daarnaast ben  ik vrijwel vaak lui in de ochtend. Ik hou van slapen en dan moet ik last-minut snel iets aan doen, en wanneer je voor zwart kies dan kan het haast niet fout zijn, toch ?
In de ochtend zijn mijn hersenen vaak nog niet ready om te functioneren en alle kleuren aan te zien. Zwart is lekker makkelijk voor mij, daarnaast heeft dragen van zwart ook veel voordelen….

* Zwart past overal bij
* Zwart is veilig
* Zwart wordt niet snel vies
* Zwart is serieus en netjes

Een tijdje geleden had ik toevallig ook in een magazine gelezen dat de meeste slimme vrouwen voor zwart kiezen. Volgens het onderzoek zouden vrouwen die zwart dragen intelligenter zijn. HAHA, laten we hopen dat het resultaat van het onderzoek ook daadwerkelijk waar is, zou toch leuk zijn ?
Afgelopen zomer heb ik natuurlijk niet in een zwarte outfit gelopen. Af en toe draag ik wel dus wel gewoon kleur. De grootste reden waarom ik voor zwart kies, is omdat het makkelijk is. Vooral s’ochtends als mijn wekker af gaat, kies ik er liever voor om 15 minuten  lager in mijn bed te liggen dan een outfit uit te zoeken. Nu klink ik misschien super lui,onverzorgd en hopeloos. Maar geloof me, soms heb ik wel mijn kick dat ik de avond ervoor een kleuren outfit uitzoek, zodat ik de volgende ochtend kleur aan heb. Ik denk dat het soms echt af hangt van mijn humeur en periode. In stressvolle schoolperiodes, vooral tijdens tentamenweken, ben ik teveel gefocust op mijn tentamens en niet op mijn outfits. Om eerlijk te zijn bestaat driekwart uit mijn kast uit zwarte items. Ondanks ik zoveel zwart hem, betrap ik altijd mezelf weer dat ik tijdens het shoppen toch weer zwart koop !

Welke kleur draag jij het meest  ?

Liefs,
Sara

4 thoughts on “Waarom draag ik zoveel zwart ?

Geef een reactie

