Verovert het internet onze wereld ?

Wie had ooit gedacht dat internet zoveel impact zou hebben op ons leven?
Toen ik 10 jaar was, waren er altijd kinderen buiten aan het spelen op straat. Maar inmiddels merk ik dat het in mijn omgeving steeds afneemt. Niet alleen omdat alle kinderen nu groot en volwassen zijn, maar de nieuwe generatie zit vast geplakt achter zijn computer/smartphone/ipad. Wie had er ooit gedacht dat je paparazzi kon worden door Youtube ?  We zien tegenwoordig verschillende Youtube-helden langzaam beroemdheden worden. Wat zal ons de toekomst ons brengen ?

Ondanks dat de kinderen in mijn omgeving minder vaak buitenspelen,  zie ik ze de laatste tijd toch af en toe buiten. De kinderen in mijn buurt  gingen voorheen met een bal naar buiten, maar tegenwoordig spot ik veel kinderen met een smartphone. Veel kinderen gaan opzoek naar een Pokemon. Normaal zie ik deze kinderen zelden buiten, maar voor de Pokemon doen ze alles hahah !

Ik weet dat ik ongeveer 15 jaar geleden ook enorme fan was van Pokemon, maar ik snapte er geen reet van. Ik vond alleen de animaties erg leuk en het sparen van de kaarten. Als kind leefde ik mijn eigen wereldje. Ik vond de wereld ontzettend groot( wat het natuurlijk ook is), maar 15 jaar later vind ik de wereld helemaal niet groot door het snelle internet.

Het internet heeft veel voordelen en nadelen. Ik voel me soms ontzettend oud als ik de jonge kinderen van tegenwoordig allerlei nieuwe apps zie gebruiken. Voor mijn gevoel gaat het allemaal te snel, terwijl ik de 30 jaar nog geen eens gehaald heb HA!
Welke ontwikkelingen zullen er allemaal zijn als wij hoog bejaard zijn ?  Het is altijd weer een verrassing. Misschien dat je over enkelen jaren zonder telefoon iemand kan bellen ? Hhaha you never know !

Wat voor ontwikkeling verwacht jij als je bejaard bent ?

Liefs,
Sara

6 thoughts on “Verovert het internet onze wereld ?

  1. Robots !!! Haha , grapje. Ik zou niet weten wat de toekomst ons gaat brengen. Insh allah leef ik nog om het mee te kunnen maken

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

